Hvert år til december tager danskerne lidt ekstra ind på sidebenene, når de fede kartofler og den lækre and bliver sat på bordet. Det betyder også, at vi giver den mere gas i fitnesscenteret, når tiden for nytårsfortsæt er inde.

Det ved fitnesscentrene godt og deres annoncering intensiveres derfor i løbet af allerede december og januar måned. Og fitnesscentrene er ikke alene.

På diverse webshops kan du allerede nu se øget fokus på diverse slankepiller, tilbud på Nupo-produkter og lignende.

Ikke så meget fordi det er en god julegave, men fordi de første danskere allerede nu tager sorgerne på forskud og derfor køber sundt ind, tegner et fitnessabonnement og hvad der ellers hører sig til.

Kommer historien til at gentage sig selv vil fitnesscentrene blive godt fyldte i løbet af de første par måneder for så herefter at komme ned på et mere almindeligt og menneskeligt niveau, eftersom interessen og motivationen falder. Det er dog også, som bekendt, de inaktive fitness-trænere som centrene tjener de fleste penge på.

I øvrigt kan vi som forbrugere se frem til en tand mindre konkurrence mellem de forskellige fitnesscentre i 2015 eftersom Fresh Fitness med 23 centre i Danmark i december 2014 blev opkøbt af markedslederen FitnessWorld.